جامع استراتژی سئو

استراتژی سئو چیست؟ 10 مرحله تدوین یک استراتژی قوی!!

اگر وب سایت شما امتیاز بالاتری در Spam Score به دست بیاورد احتمال این که در نهایت با مجازات گوگل روبرو شود بیشتر است. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که تنها امتیاز اسپم یا هرزنامه بالا یک ملاک و معیار قطعی برای اسپم بودن یک وب سایت نیست. بلکه می‌تواند این را نشان دهد که این وبسایت باید کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب موجود در وبسایت خود اهمیت دهد. همانطور که می دانید امروزه هزینه‌های تبلیغات اینترنتی بسیار سرسام آور است. اگر وب سایتتان را بر اساس اصول درست سئو پیش ببرید، امکان عقبگرد اتفاقی وجود ندارد و اگر در مسیر سئو و تولید محتوا پیش بروید سرعت رشد وبسایت شما روز به روز بیشتر خواهد شد.

هدف از آموزش عملی سئو وب سایت، تجهیز شرکت‌کنندگان به دانش و مهارت‌هایی است که برای پیاده‌سازی استراتژی‌های موثر سئو در وب سایت‌های خود یا برای مشتریان نیاز دارند. در پایان آموزش، شرکت‌کنندگان باید بتوانند یک استراتژی جامع سئو را تدوین و اجرا کنند. برخلاف تبلیغات پولی، ترافیک ارگانیک (ترافیکی که از طریق موتورهای جستجو وارد وب‌سایت می‌شود) رایگان است و پایداری بیشتری دارد. سئو به شما کمک می‌کند تا به طور مداوم ترافیک ارگانیک جذب کنید و وابستگی خود به تبلیغات پولی را کاهش دهید. تجربه کاربری (UX) را برای هر صفحه ارزشمند در سایت خود طراحی کرده و در قالب Wireframe به تیم طراحی و کدنویسی ارائه می‌کنیم. با این روش مطمئن خواهیم شد که طراحی و اجرای سایت ما دقیقا منطبق بر سند استراتژی سئو و از همه مهمتر متناسب با نیاز واقعی کاربر انجام می‌شود.

کسب وکار خود را در آن ثبت کنید و با تمام اطلاعاتی که می توانید ارائه دهید، فرم آن را تکمیل کنید. رقبای شما قطعا بک لینک های ارزشمندی دارند که به آن ها کمک می کنند رتبه های بالایی کسب کنند. در بررسی بک لینک های رقبا، سایت هایی را خواهید یافت که شما هم می توانید بک لینک های خود را از آن ها دریافت کنید. اگر می خواهید بک لینک های جدید به دست آورید و رتبه سایت خود را افزایش دهید، باید ساخت لینک انجام دهید. برای ساخت لینک باید آموزش سئو کافی دیده باشید تا بی گدار به آب نزنید. دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد؛ مثلاً شاید این مقالات با اینتنت کاربران هماهنگ نیست، از نظر بصری جذاب نیست، خود متن محتوا ایراد اساسی نگارشی یا محتوایی دارد‌، یا شاید هم از نظر کیورد ریسرچ لنگ می‌زند.

سئو نه تنها به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو دیده شوید، بلکه با جذب ترافیک هدفمند و افزایش آگاهی از برند، نقش مهمی در رشد کسب و کارتان ایفا می‌کند. «استراتژی بازاریابی یا استراتژی سئو» (SEO Strategy) برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی جامعی است که با هدف بهینه‌سازی وب‌سایت برای انواع موتورهای جستجو انجام می‌شود. تدوین، اجرا و حفظ استراتژی سئو به کسب و کارها در بهبود رتبه‌بندی در صفحه نتایج، افزایش ترافیک طبیعی هدایت شده به وب‌سایت و به دنبال آن بالا رفتن نرخ تبدیل طبیعی بسیار کمک می‌کند. «استراتژی بازاریابی یا استراتژی سئو» (SEO Strategy) برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی جامعی است که با هدف بهینه‌سازی وب‌سایت برای انواع موتورهای جستجو تدوین می‌شود. تعیین استراتژی سئو به شما کمک می‌کند تا یک نقشه راه برای دستیابی به اهداف مدنظرتان در اختیار داشته باشید. این اهداف می‌توانند در رابطه با افزایش ترافیک، لیدها و درآمد سایت شما باشند.

در ایران هم می‌توانید بک لینک بخرید و هم می‌توانید از بک لینک‌های دائمی مثل رپورتاژ آگهی استفاده کنید. هرچه سایت A قدرتمندتر و البته مرتبط‌تر با موضوع سایت شما باشد، بک لینک قوی‌تری خواهید ساخت. در فهرست زیر چند شاخص اصلی و مهم در گوگل آنالیتیکس آورده شده‌اند که باید مورد بررسی و کنترل قرار بگیرند. برای این کار می توانید از ابزار Google Analytics و یا SEMrush استفاده نمایید. آدرس سایت خود را در SEMrush وارد کرده و سپس بر روی گزینه Organic Search Traffic کلیک نمایید تا میزان ترافیک ارگانیک سایت خود در یک ماه گذشته را مشاهده کنید. این ابزار حجم فایل‌های ویدیویی، عکس‌ها و گیف‌ها را بدون کاهش کیفیت، کم می‌کنند.

اینکه کاربر به خواندن ادامه محتوا علاقه داشته باشد یک اصل کلیدی در استراتژی سئو است. بنابراین پس از شرکت در دوره سئو و تسلط بر مفاهیم آن، آموزش تدوین استراتژی SEO هم به شما داده خواهد شد. چک لیستی برای خودتان آماده کنید و فعالیت‌های انجام شده روی سایت را مطابق با چک لیست جلو ببرید. هر هفته یا 2 هفته یک‌بار (بسته به بزرگی یا کوچکی سایت‌تان)، به سرچ کنسول سر بزنید و وضعیت سایت را بررسی کنید. راه دیگر بک لینک سازی این است که کاری کنید تا همه در مورد شما حرف بزنند، چگونه؟ با تولید محتوای باکیفیت. مخاطب محتوای باکیفیت را تشخیص می‌دهد و اگر آنقدر جامع باشد که حکم یک محتوای مرجع را پیدا کند، به‌راحتی در دنیای آنلاین آن را به اشتراک می‌گذارد و به شما ارجاع می‌دهد.

زیرا استفاده از روش‌های غیر اخلاقی سئو در آن زمان برای ارتقاء رتبه سایت یا دستیابی به رتبه‌های مناسب در صفحه نتایج موتورهای جستجو کاری تضمین شده محسوب می‌شد. در سال ۱۹۹۶ میلادی یک مقاله به وسیله نیویورک تایمز منتشر شد که در مورد توسعه دهندگان وب در آن مطالبی گفته شده بود. این افراد برای این که در بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرند از روش‌های غیر اخلاقی سئو کمک می‌گرفتند. آموزش کاربردی سئو وب سایت معمولاً شامل کار روی یک وب سایت واقعی یا یک وب سایت شبیه‌سازی شده است. تمرین‌ها و تکالیف عملی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود که باید آن‌ها را تکمیل کنند تا درک خود را از مفاهیم آموزش داده شده، نشان دهند.

در این زمان است که با کمک گرفتن از Redirect تلاش می‌کند تا کرالرهای موتورهای جستجو و همچنین بازدیدکنندگان وب سایت را به صفحه‌ای که مرتبط با موضوع سرچ شده آنها است، منتقل کند. فعالیت‌های انسانی در شبکه‌های اجتماعی مجازی مانند اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک، توییتر و… Social Signal گفته می‌شود. فعالیت‌هایی که هر کدام از آنها به عنوان یک سیگنال در نظر گرفته می‌شوند. شامل دیسلایک ها، رای‌ها، لایکها، بازدیدها، کامنت ها و اشتراک گذاری‌ها می‌شوند. منظور اصلی این اصطلاح این است که هنگامی که یک محتوا در شبکه‌های اجتماعی مجازی منتشر می‌شود، مشخصاً به یک وب سایت ارتباط دارد. به بیان ساده‌تر منظور از Social Signal بازخوردهایی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی در مورد محتوایی که در وبسایت شما قرار گرفته شده است از خود نشان می دهند.

پس از این که دیگر فرایندهای سئو را انجام دادید، باید نتایج را بررسی کرده و KPIها را مورد سنجش قرار دهید. حتما شما هم شنیده‌اید که هر کسب و کاری به پلن نیاز دارد و بدون آن موفق نمی‌شود؛ در امر سئو نیز این قانون وجود دارد. هدف اصلی در سئو، افزایش درآمد و مخاطبین است، به نحوی که هزینه زیادی خرج نشود. از طرف دیگر، سئو بخش‌های مختلفی دارد به همین دلیل، برای سئو سایت در اکثر مواقع یک چک لیست ارائه می‌شود. به کمک موارد گفته شده در این راهنمای جامع استراتژی سئو، می توانید سایت خود را بهینه سازی کرده، رتبه آن را در نتایج جستجو بهبود دهید و ترافیک بیشتری جذب کنید. تا اینجا تقریباً همه چیز برای تولید محتوا آماده‌ست؛ هم کلمات کلیدی را دارید، هم نتایج جست‌وجو و رقبا را تحلیل کرده‌اید و نقاط قوت و کم و کاستی‌های بقیه را می‌دانید.

با شناخت مخاطب هدف بهتر می‌توانید موضوعات موردعلاقه او را برای تولید محتوا تعیین کنید. اگر مشکلی در سئو داخلی، تکنیکال، و یا سئو خارجی سایت خود پیدا کردید، برای حل آن برنامه ریزی کنید. به بیان ساده‌تر، سئو استراتژی، نقشه راهی است که شما را از نقطه فعلی به رتبه‌های برتر گوگل هدایت می‌کند. از ابزار تحلیل مختلف استفاده کنید تا بتوانید ترافیک ارگانیک خود را تحت نظر بگیرید. همچنین برای این کار می‌توانید ازExcel یا Google Sheets هم استفاده کنید.

کیورد ریسرچ می‌تواند آینده و رفتار سایت شما را در آینده تحت تاثیر قرار دهد. با هدف گذاری دقیق در کیورد ریسرچ می‌تواند کار را تا حد زیادی برای کسب و کار و خودتان ساده‌تر کنید. بدون کیورد ریسرچ موفق مجبورید مطالب و مقالات زیادی تولید کنید که شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر نمی‌کند. با وجود الگوریتم‌هایی مانند کبوتر و ونیز، همچنان یک مشکل حل نشده برای کسب و کارهای محلی وجود داشت. علاوه بر این، به لطف این الگوریتم، نتایج نشان داده‌شده به کاربر، خیلی هدفمندتر از قبل بود. به این معنی که اگر شما در یک نقطه از شهر باشید، نتایجی که می‌بینید ممکن است با نتایجی که فرد دیگری در نقطه دیگری از همان شهر می‌بیند، متفاوت باشد.علاوه بر این، الگوریتم موش کور تلاش می‌کند تا نتایج تکراری را هم حذف کند.

با مطالعه مقالات آموزشی، افراد می‌توانند پایه محکمی از دانش سئو به دست آورند و از آخرین روندها و تغییرات در صنعت مطلع باشند. علاوه بر این، بسیاری از مقالات آموزشی مثال‌های عملی، مطالعات موردی و راهنمای گام به گام ارائه می‌دهند که می‌تواند به افراد کمک کند تا استراتژی‌های سئو را به طور موثر اجرا کنند. به‌طورکلی، مقالات آموزشی می‌تواند، منبع ارزشمندی برای هرکسی باشد که به دنبال یادگیری و بهبود مهارت‌های سئوی خود است. در دنیای امروز، وب‌سایت‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی محسوب می‌شوند. در این راستا، سئو به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های بهینه‌سازی وب سایت‌ها برای رسیدن به رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با این‌حال، تکنیک‌های سئو برای بسیاری از کسانی که تازه وارد این حوزه شدند، مبهم و پیچیده به نظر می‌رسند.

الگوریتم موبایل گدون یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و تمرکز ویژه‌ای روی بهبود تجربه‌ی افرادی که از موبایل برای دسترسی به وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. با بررسی الگوریتم های گوگل، به‌سادگی می‌توان فهمید که یکی از خطوط قرمز اصلی گوگل، وب سایت‌های اسپم (Spam) است. یعنی وب سایت‌هایی که با استفاده‌ی بیش از حد از کلمات کلیدی و بدون توجه به ارزشمند بودن محتوا، سعی داشتند تا موتور جستجوی گوگل را فریب دهند.گوگل در سال ۲۰۱۳ الگوریتم Payday Loan را با هدف مقابله و جریمه کردن این وب سایت‌ها معرفی کرد. حتی وب سایت Ebay نیز در یک بازه‌ی زمانی، توسط این الگوریتم جریمه شد و بعضی از صفحات آن با کاهش رتبه مواجه شدند. الگوریتم رقص گوگل نیز یکی دیگر از الگوریتم‌ های گوگل است که عملکرد جالبی دارد. عملکرد این الگوریتم که در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ معرفی شد، به این ترتیب است که وقتی گوگل صفحات جدید وب سایت‌ها را ایندکس می‌کند و یا تغییراتی در الگوریتم خود می‌دهد، ممکن است نتایج جستجو تغییر کند.

امروزه، جستجوی آنلاین به اولین قدم بسیاری از افراد برای یافتن اطلاعات و محصولات مورد نیازشان تبدیل شده است. در این میان، وب سایت‌هایی که در رتبه‌های برتر نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرند، شانس بیشتری برای دیده شدن و جذب مخاطب دارند. بیشتر اوقات آنچه در زمان تولید محتوا در نظر داریم تولید محتوای بهتر و جامع‌تر از رقیبان است. اما گاهی اوقات بهتر نوشتن جوابگو نیست و متفاوت نوشتن است که می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند. زمانی که از دسته‌بندی خوشه‌ای موضوعات برای ایجاد استراتژی سئو استفاده می‌کنیم می‌توانیم طیف وسیعی از کلمات کلیدی را که زیر مجموعه هر موضوع قرار می‌گیرند پیدا و محتوای پیلار پوشش دهنده موضوع اصلی را تولید کنیم.

این آموزش را می‌توان از طریق دوره‌های آنلاین، کارگاه‌ها، سمینارها یا به صورت خودآموز با استفاده از منابعی مانند وبلاگ‌ها، فیلم‌های آموزشی و کتاب‌های الکترونیکی دریافت کرد. برای هرکسی که در توسعه وب سایت، بازاریابی دیجیتال یا تولید محتوا فعالیت دارد، مهم است که درک خوبی از تکنیک‌های سئو داشته باشد تا مطمئن شود که وب سایت او در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارد و ترافیک مناسبی را جذب می‌کند. برای بهبود سئو وب‌سایت و کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو، لازم است تا استراتژی سئو مشخصی داشته باشیم. استراتژی سئو سایت باید بر تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی، بهبود سرعت بارگذاری صفحات و موارد دیگر متمرکز شود. در این مقاله به آموزش تدوین استراتژی سئو می‌پردازیم و توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید برای وب‌سایت خود یک استراتژی جامع تدوین کنید.

حالا که متوجه شدید استراتژی سئو چیست و اهمیت بالای آن را فهمیدید، وقت آن رسیده است که در مورد تدوین استراتژی سئو 2024 صحبت کنیم. کلمات کلیدی قلب سئو هستند، اما دیگر نمی‌توان آن‌ها را اولین قدم برای رسیدن به مخاطبان بیشتر در نظر گرفت. در عوض اولین کار این است که باید لیستی از موضوعاتی تهیه کنید که قصد دارید تمرکز خود را روی آن‌ها قرار دهید. سرعت بارگذاری سایت چقدر باید باشد تا زیاد محسوب نشود؟ پنج ثانیه؟ شاید 5 ثانیه زمان زیادی به نظر نرسد. اما اگر بارگذاری صفحه شما 5 ثانیه طول بکشد، بیشتر کاربران پیش از باز شدن صفحه، سایت را ترک می کنند. مطابق با راهنمایی های بند اول راهنمای جامع استراتژی سئو، کلمات کلیدی خود را پیدا کردید؟ عالی است.

عباراتی مانند «توپ آدیداس»، «تبلت سامسونگ» و «لباس ارزان» نمونه‌هایی از این نوع کلمات هستند. البته بعضی متخصصان، معیار این دسته‌بندی را میزان جستجوی کلمات توسط کاربران در نظر می‌گیرند. از ابتدای آغاز قرن ۲۱ بود که استفاده از موبایل‌های هوشمند، کم‌کم بیشتر شد. اما مسئله این بود که وب‌سایت‌هایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند. در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنش‌گرا (Responsive) در توسعه‌ی وب، آنچنان وجود نداشت. گوگل هم نسبت به این ماجرا عکس‌العمل نشان داده و تلاش کرد تا وب‌سایت‌ها را مجبور کند تا به‌صورت Responsive طراحی شوند.

البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که شما می‌توانید با استفاده از ابزاری به نام گوگل آنالیتیکس نرخ تبدیل وب سایت خود را مشاهده کنید. همینطور می‌توانید با بهینه‌سازی کردن وبسایت خود و همچنین بهینه سازی ترافیک آن نرخ تبدیل خود را ارتقا دهید. سئو معنایی در حقیقت به تولید محتواهای بهینه شده برای موضوعات مختلف گفته می‌شود نه فقط برای کلمات کلیدی. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که بزرگترین دارایی گوگل، مشتریان گوگل می‌باشند. لازمه‌ی بهینه سازی و سئو یک وب سایت، مراحلی همچون تولید محتوای مناسب و یونیک، تکنیکال سئو، سوشال سیگنال و آپدیت شبکه‌های اجتماعی، لینک بیلدینگ خارجی و داخلی و … است. امروزه مدیران وب سایت ها و صاحبان فروشگاه‌های آنلاین به این موضوع اطمینان دارند که موتورهای جستجوی نظیر گوگل یکی از بزرگترین، معتبرترین و ارزانترین مسیرهای ورود به یک سایت برای کاربران و بازدیدکنندگان محسوب می‌شود.

برای پاسخ به این سؤال باید اینطور توضیح دهیم که صفحات موجود در وب سایت دارای عناوین و موضوعات مختلف و گوناگونی هستند و حتی امکان دارد که لینک‌های زیادی در آنها وجود داشته باشد. اما شما با ساخت یک صفحه فرود تصمیم دارید تا مخاطبان و کاربران وب سایت خود را کاملاً بر روی یک هدف مشخص متمرکز کنید و از حواس پرتی و همچنین کلیک بر روی لینک‌های اضافی دیگر جلوگیری کنید. صفحات دیگر که در وبسایت وجود دارند و معمولاً با هدف‌های متفاوتی نسبت به صفحات فرود ساخته می‌شوند. این متمرکز بودن بر روی یک هدف مشخص موجب می‌شود تا بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی و همچنین کاهش دادن هزینه‌های فرود، باشند. این اهداف خاص و مشخص می‌توانند شامل ثبت نام کاربر، عضویت در سایت و یا خرید محصولات باشد .

از اونجایی که سرعت صفحه یک عامل مهم در سئو وبسایت هست، شما باید حواستون به حجم عکس ها و فیلم هایی که بارگذاری می کنین باشه. برای مثال اگر شما برای صفحه خدمات نظافت منزل محتوا مینویسین و صفحه بهینه میکنین، طبیعتاً باید از یک سری کلمات کلیدی دم بلند دیگه مثل “نظافت منزل فوری” “شرکت های معتبر نظافت منزل” و … استفاده کنین. حالا اگر شما مخاطب هدف خود را نشناسید مقاله ای که می‌نویسید باید تمام موضوعات بالا رو پوشش دهد و همین باعث کاهش کیفیت محتوا و در نتیجه رتبه پایین گوگل می‌شود. پس سعی کنید در استراتژی سئو خود برای انتخاب عنوان مناسب یا از الگوی صفحه اول گوگل پیروی کنید یا یک عنوان متفاوت ولی جذاب انتخاب کنید. یادتان باشد هیچ تضمینی وجود ندارد که در این مدت به صفحه‌ی اول گوگل بیایید و در این فرایند باید صبر ایوب داشته باشید. همچنین برای رقابت در کلیدواژه‌های سنگین و جنگ صفحه‌ی اول در خوشبینانه‌ترین حالت بازه‌ی زمانی 12 تا 18 ماهه را باید در نظر بگیرید (باز هم هیچ تضمینی برای این مدت نیست و کسب رتبه به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد).

با رعایت این نکات، می توانید در دنیای سئو در حال تغییر، به موفقیت دست پیدا کنید. با اجتناب از این اشتباهات رایج، می توانید شانس خود را برای موفقیت در سئو افزایش دهید. در ادامه این مدل صفحات را در یک فروشگاه اینترنتی به صورت کامل و با مثال‌های متعدد بررسی می‌کنیم. در مرحله Segmentation؛ مخاطبین خود را براساس ویژگی‌هایی همچون موقعیت مکانی، سن، جنسیت، تحصیلات و … گروه‌بندی می‌کنیم و به چند گروه اصلی از مشتریان بالقوه می‌رسیم. در این زمینه منابع آنلاین خیلی خوبی وجود داره که بسیار کمک کننده هستن. شک نکنین گوگل در صورتی که با این موضوع مواجه بشه، حتما شما رو جریمه خواهد کرد.

از این‌رو بدون داشتن استراتژی رسیدن به موفقیت در سئو کمی دور از ذهن است. این چک لیست هر سال ممکن است دچار تغییر شود، اما چیزی که می‌تواند چالش‌های سخت را آسان کند، استراتژی سئو است. این فعالیت مشخص می‌کند که چه کارها و اعمالی بهتر است قبل از دیگر کارهای یک چک لیست انجام شود. هر چه بیشتر در زمینه شناخت مخاطب فعالیت کنید، بهتر می توانید مخاطب هدف خود را بشناسید. با شناخت نیاز مخاطبان نه تنها می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای هر موقعیت بیابید، بلکه می توانید بهترین محتوا را نیز تولید کنید.

این نقشه راه، شامل مراحل و اقداماتی است که باید برای بهینه سازی وب سایت خود در جهت موتورهای جستجو، به خصوص گوگل، انجام دهید. هرچه بیشتر از وضعیت صفحه نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی انتخابی مطلع باشید بهتر می‌توانید استراتژی سئو را برنامه‌ریزی کنید. بررسی کنید چه برندها و وب‌سایت‌هایی در جایگاه‌های بالا نمایش داده می‌شوند و چه نوع محتوایی بیشتر مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد. برای کسانی که در زمینه تولید و بازاریابی محتوا فعالیت می‌کنند، این امر کاملا حیاتی است؛ زیرا موجب می‌شود محتوای تولید شده به سرعت در دسترس کاربران فضای مجازی قرار گیرد. اگر محتوای شما سازماندهی درستی نداشته باشد، بات‌های موتورهای جستجو قادر به شناسایی سریع آن نخواهند بود و در نتیجه نمی‌توان آن را در صفحات ابتدایی سرچ مشاهده کرد. پس در صورتی که می‌خواهید صفحات سایت‌تان جزو پیشنهادات اولیه موتورهای جستجو باشند، باید حتما تدوین استراتژی سئو را مد نظر داشته باشید.

در سال ۲۰۱۵ که GWT به عنوان یک منبع مهم و با ارزش برای کاربران مختلف و همچنین به وبسمترها، متخصصان سئو، طراحان، کارآفرینان، صاحبان مشاغل و افراد عادی و… محسوب می‌شد. شرکت گوگل تصمیم گرفت تا نام آن را به Google Search Console تغییر دهند تا برای گروه‌های مختلف کاربران مناسب باشد و نه فقط یک گروه خاص یعنی وبمسترها. ربات‌های گوگل از طریق نقشه وبسایت شما با محتوای شما و معنای وب سایت شما ارتباط می‌گیرند. در نتیجه هرچه قدر که نسبت متن به کدهای موجود در صفحات وب سایت شما بیشتر باشد سئو که برای وب سایت خود انجام می‌دهید بهتر خواهد بود. همچنین الکسای سایت شما پایین می‌آید و از نظر کاربران باعث افزایش اعتماد خواهد شد.

همانطور که زبان‌های زیادی برای ارتباط برقرار کردن بین انسان‌ها وجود دارد مجموعه‌ای از زبان‌های برنامه نویسی نیز موجود هستند که برنامه نویسان به کمک آنها با کامپیوتر خود ارتباط برقرار می‌کنند. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی که در حوزه سئو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند را برایتان نام برده و در مورد هر کدام از آن‌ها توضیحات مختصری را در اختیارتان قرار می‌دهیم. از آنجایی که دنیای اینترنت روی پروتکل http اجرا می‌شود و مشخص می‌کند url چگونه باید به کار خود ادامه دهد. این نوع ریدایرکت به این معنا است که آدرسی که موتورهای جستجو و کاربران به دنبال آن هستند بر روی آدرس دیگری در ‌http نسخه ۱.۱ پیدا شده است. این نوع ریدایرکت به موتورهای جستجو و کاربران آن می‌گوید که آدرسی که مدنظر آنها است به صورت موقتی به یک آدرس جدید منتقل شده است و باید برای مراجعات بعدی خود از url اصلی استفاده کنند. نرخ تبدیل به درصدی از کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت شما گفته می‌شود که عمل مورد انتظار شما را انجام داده‌اند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری